fototips - "ljusstreck"

ska berätta hur jag fick dom här "ljusstrecken" när jag och moa var och fotade. de var en tjej som frågade och jag lovade att göra ett inlägg om hur man gör.

jag använder mig då av en Nikon d3100 kamera och där vred jag ratten tills där de står "guide". sen kommer de upp en ruta där de står guideläge och typ fotografering , visa/redigera och inställningar. tryck då på den första rutan (fotografering) sen trycker du på avancerad användning. sen på framhäv rinnande vatten sen OK. nu får du då välja vilken slutartid du vill ha på. jag hade på 1.6" , ta helst något som står 1.6 eller ngt, helst inte när de är ett / t.ex 1/6.  sen trycker du på börja fotografera och sen väljer du om du vill använda sökaren, använda livevisning eller spela in en film. livevisning är alltså att du kan se i den stora skärmen och sökaren är i den lilla.
sen tar du kort på något där de finns mycket lampor och när du trycker på knappen rör du på kameran och sen har du fått en bild :) jag tog kort ute på samhället där de fanns mycket lampor :)

du kan även ta bilder inomhus. då måste de först och främst vara mörkt i rummet och sen kan du ha ficklampor eller något att lysa med. när jag var i morfars stuga så var jag inne i husvagnen och testade de där för första försöket och då använde jag mig av en mobillampa. så här blev de resultatet:
inte så bra.
lycka till!!
får ni någon bra bild kan ni gärna mejla dom till den här adressen
[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback