rund bokeh

snackade i telefon med alva och hon berättade hur man gör detta ↑ så nu ska jag berätta för er.

använde mig av Nikon D3100 18-55 mm objektiv
använd manuel inte auto. sen på vänster sida av objektivet finns de en knapp där de står ett A och ett M. dra knappen till M (manuel) sen så drar du zoomen på de högst i detta fall 55 och sen längre fram snurrar du också så att de blir ur oskärpa . du måste ha en stark lampa. jag använde mig av en sänglampa som är flyttbar. jag ställde den på golvet. sen använde jag folié och glöm inte att skrynkla foliét. jag gjorde foliét som en boll sen vecklade jag ut den igen och la den på golvet. sen så her du fokuset på foliét och tar kort.
hur gick de?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback